Das Entwicklerteam von Psyonix hat den Release des umfangreichen Blueprint-Updates für das Auto-Fußballspiel Rocket League offiziell auf den 04.12.2019 terminiert. Dann werden die Lootboxen bzw. Crates aus dem Spiel entfernt und durch die Blueprints ersetzt, die die Spieler nach dem Abschluss einer Partie erhalten können. Mit diesen Blueprints - zu deutsch Blaupausen - können Gegenstände zu einem festgelegten Preis, sogenannten Credits, erstellt werden, wobei der Spieler die Wahl hat, ob der den Gegenstand direkt für das entsprechende Entgelt herstellt oder ihn im Inventar behält und erst zu einem späteren Zeitpunkt herstellt:
BLUEPRINTS, INVENTORY CHANGES, AND ARCHIVING
Following the Blueprint Update, Blueprints will start to drop after select Online Matches. These new drops will show you a specific item that can then be built for Credits. You can build the item, trade it to a friend, or just keep it in your inventory.
Any unopened Crates you have in your inventory will be converted to unrevealed Blueprints of the same series, which you can reveal at no cost. You can find your revealed and unrevealed Blueprints in the new Blueprints tab in your inventory.
Keys that you own will automatically convert to our new in-game currency called Credits. Credits can be used to build Blueprints, buy items from the Item Shop, or upgrade to Rocket Pass Premium. One Key will convert to 100 Credits.
Since this is a major conversion of items, Crates will stop dropping and all purchases in Rocket League will be disabled for 25 hours leading up to the update beginning at 9 a.m. PST (5 p.m. UTC) on December 3. This includes the purchase of Keys and DLC Packs, player-to-player trades, trade-ins, and the ability to interact with any Crates you own. All Rocket League online playlists will still be up and running.
Trade-ins (trading five items for one item of a higher rarity) for items received from Crates will no longer be possible following the update. That means this is your last chance to trade in any duplicate Crate items before December 3. Free post-game drops will still be available for trade-in after the update.
With all new items hitting your inventories, you'll have a new place to put things you don't want to see. The update will bring the ability to archive your items. Archived items will be kept in the new Archive tab in your inventory.
ITEM SHOP GRAND OPENING
The Item Shop is nearly open for business! Once the update goes live, you'll be able to check out this new storefront and browse in-game items that will rotate on a daily basis. Soon, you'll be able to see the exact price of an item and if it's Painted, Certified, or both! For more information on the Item Shop, check out our in-depth look.
The arrival of the Item Shop means the Showroom is leaving. This includes all current Premium DLC Packs. These items will no longer be available for purchase as packs. Items from Premium DLC Packs may return for individual sale in the Item Shop at a later date.
Alle ungeöffneten Crates werden demnach in nicht enthüllte Blueprints der gleichen Serie umgewandelt, die man im Gegenzug dafür ohne Kosten aufdecken kann. Ferner werden alle vorhandenen Schlüssel automatisch in Credits getauscht. Diese können genutzt werden, um Items im Item-Shop zu erwerben oder auf den Rocket Pass Premium aufzuwerten. Ein Schlüssel wird 100 Credits wert sein.
Darüber hinaus Psyonix mitgeteilt, dass die bisher kostenpflichtigen DLCs Supersonic Fury, Revenge of the Battle-Cars und Chaos Run dann kostenlos erhältlich sein werden. Alle Details hierzu findet Ihr über den nachstehende Link auf der offiziellen Website:
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